Subject: RE: Läbirääkimiste algatamine pensioniregistri pidamiseks sõlmitud halduslepingu muutmiseks
From: Tõnu Lillelaid
To: "Kristi Sisa" <[email-masked]>, "RAM Info"
Cc: Siiri Tõniste, "Kerttu-Kaarina Tombak" <[email-masked]>, "Kristel Vanasaun" <[email-masked]>, "Marju Lepmets"
Date: Fri, 29 Nov 2024 12:58:43 +0200

Tere

AS Pensionikeskus algatas 15.10.2024 läbirääkimised pensioniregistri
pidamiseks sõlmitud halduslepingu muutmiseks. Läbirääkimiste ajendiks olid
registripidaja hinnangul erakorralised kulud tingituna küberturvalisuse
seaduse alusel kehtestatud Eesti infoturbestandardi (E-ITS) rakendamisest
ning kulud, mis on seotud 2022. aasta veebruarist alguse saanud
Vene-Ukraina sõja tagajärjel Eesti geopoliitilise olukorra halvenemisest.
Pensionikeskus hindas Vene-Ukraina sõjaga kaasnevateks kuludeks 2023.
aastal 11 999 eurot ja 2024. aastal 36 370 eurot ning E-ITS nõuete
analüüsile 2024. aastal 11 500 eurot. 2023. aastal moodustasid
Pensionikeskuse hinnangul erakorralised kulud 1,3% ja 2024. aastal 5%
hankelepingu järgsetest kuludest. AS Pensionikeskus on esitatud taotlust
täiendavalt selgitanud e-kirjadega (04.nov, 08.nov, 20.nov).

Rahandusministeeriumi ja AS Pensionikeskus vahel sõlmitud lepingu punkti 9
ja selle alapunktide 9.1 ja 9.2 kohaselt on erakorralised stsenaariumid
olulised muudatused õigusaktides ja muud registripidajast sõltumatud
asjaolud, mis oluliselt mõjutavad registriteenuse tulude ja kulude
tasakaalule. Erakorralise stsenaariumi läveks sätestab leping kogutulude
või kogukulude baassumma muutuse vähemalt 5% võrra.

Rahandusministeeriumi hinnangul ei saa nõustuda E-ITS rakendamisega seotud
kulude liigitamisega erakorraliste kulude alla. E-ITS rakendamisel on
määruses kolme aasta pikkune üleminekutähtaeg ja AS Pensionikeskuse E-ITS
nõuete auditeerimine toimub alles 2025. aastal, st järgmisel
lepinguperioodil. Kehtiva lepingu täitmiseks ei ole E-ITS nõuete analüüs
ja kulu otseselt vajalik. Nende kuludega peab AS Pensionikeskus arvestama
järgmisel lepinguperioodil, st aastatel 2025-2029. Juhul kui järgmisel
lepinguperioodil oleks pensioniregistri teenust pakkunud mõni teine
ettevõtja, siis AS Pensionikeskusel ei  oleks olnud vaja neid kulusid
üldse teha.

Tulenevalt eelnevast lõigust olid erakorralised kulud 2023. aastal 1,3% ja
2024. aastal 3,8% hankelepingu järgsetest kuludest. Rahandusministeeriumi
hinnangul ei ole seega täidetud erakorralise stsenaariumi lävend antud
aastatel ning kulude suurenemine on kontsessioonilepingutele omane
äririsk, mida kannab ettevõtja.

Eelnevast tulenevalt ei nõustu rahandusministeerium lepingu muutmisega.

Lugupidamisega,

Tõnu Lillelaid

Finantsteenustepoliitika osakond

Rahandusministeerium

From: Kristi Sisa <[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 15, 2024 1:31 PM
To: RAM Info <[email-masked]>
Cc: Siiri Tõniste <[email-masked]>; Tõnu Lillelaid
<[email-masked]>; Kerttu-Kaarina Tombak
<[email-masked]>; Kristel Vanasaun
<[email-masked]>
Subject: Läbirääkimiste algatamine pensioniregistri pidamiseks sõlmitud
halduslepingu muutmiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Käesolevaga teeb Pensionikeskus rahandusministeeriumile ettepaneku
läbirääkimiste algatamiseks pensioniregistri pidamiseks sõlmitud
halduslepingu muutmiseks.

Lugupidamisega,

Kristi Sisa

Kristi Sisa

Associate Vice President
Management Board Member of Nasdaq CSD

Management Board Member of Pensionikeskus AS

Desk
Mobile
Email
Address

+ 372 6408 843
+ 372 51 17215
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Maakri 19/1, 10145 Tallinn, Estonia

 <https://www.facebook.com/nasdaq/>

 <https://twitter.com/nasdaq>

 <https://www.linkedin.com/company/nasdaq>

 <https://www.instagram.com/nasdaq/>

 <https://www.pinterest.com/nasdaq/>

 <http://rewritetomorrow.com/> rewritetomorrow.com

Nasdaq - Internal Use: Distribution limited to Nasdaq personnel and
authorized third parties subject to confidentiality obligations